Saturday 7 July 2012

HARI YANG SIBUK

   
Seawal pukul 5.30 pagi, saya sudah bangun. Selepas mandi dan bersolat Subuh, saya bersiap sedia untuk ke Parit Sulong, untuk menyertai program kayuhan basikal bersama-sama rakan guru.


    Tiba-tiba hujan turun dengan lebat kira-kira pukul 6.30 pagi. Rasanya macam nak batal aja kayuhan ini. Saya berbincang dengan  Haji Ramlan, dan memutuskan untuk menunggu hujan reda.

    Syukur hujan reda. Maka saya, Haji Ramlan, Encik Razib dan Encik  Mashudi berkayuh sehingga ke Tongkang Pechah. Perjalanan sejauh 14 kilometer. Kemudian kami berpatah balik dan bersarapan pagi di rumah Amirul Syafiq. Enaknya makan nasi lemak, pisang goreng, kuih muih dan buah rambutan!

   Setelah berbual mesra dengan Encik Hozami dan rakan-rakan, kami  kembali ke rumah masing-masing. Saya pula pergi pameran Pelancongan (Matta Fair) di BP Mall.  Ada banyak promosi pelancongan ke dalam dan luar negara. Kemudian  saya menghadiri satu majlis kahwin di Parit Imam. Kenyang!

  Pada pukul 3 petang, saya dan isteri bertolak ke Nilai. Ada majlis kahwin anak saudara di Seri Kembangan pada hari esok. Jadi saya, iateri dan dua anak bermalam di Hotel Aeton di Bandar Baru Nilai.

   Hari yang  memenatkan , tetapi saya gembira kerana semuanya berjalan lancar!

No comments:

Post a Comment