Friday 6 July 2012

WADAH AKSARA DAN BLOG SMKPS


 Wadah Aksara dan Blog SMKPS. 2 perkara yang semakin mendapat perhatian dan dianggap antara kekuatan SMKPS sekarang.

  Bermula dengan tugasan menghasilkan buletin semasa kejohanan Balapan dan Padang MSSD Batu Pahat, dengan menggunakan judul Citra Juara, Pengetua SMKPS yang berpuas hati, telah meminta buletin itu  terus dihasilkan di peringkat sekolah. Maka dengan AJK yang sama diterajui oleh Haji Ramlan Pit, Puan Umi Kalsum Idham, Amirul Syafiq dan Azilah Muharam, buletin terus dihasilkan dan kini sudah mencapai 13 minggu!

  Ketara sekali bahawa sidang redaksi begitu komited dan amat berminat menghasilkan buletin sekolah. Masing-masing mengambil peranan dan setiap Jumaat, buletin telah tersedia untuk dicetak dan pada hari Isnin, naskhah telah berada dalam tangan guru dan pelajar!

  Maka setinggi-tinggi penghargaan kepada barisan editor dan redaksi Wadah Aksara yang berjaya meneruskan usaha menghasilkan buletin. Jika semasa MSSD, sekolah kita mendapat pujian semua pihak, termasuk tuan PPD dan sekolah-sekolah lain, kini Wadah Aksara mendapat pujian Ketua Sektor Jaminan Kualiti JPNJ, Encik Md Buang Saiban yang berkunjung ke sekolah minggu ini.

  Tentang blog SMKPS, akan saya bicarakan dalam post2 yang akan datang.. Semoga Wadah Aksara mampu terus bertahan dan meniti kegemilangan - memberi manfaat kepada seluruh warga sekolah!

No comments:

Post a Comment