Thursday 5 July 2012

KINI TINGGAL BERDUA...

FOTO KELUARGA SEMASA BERCUTI  DI DANAU TOBA, MEDAN FEBRUARI LALU
 
Saya dan isteri kini tinggal berdua di rumah. Anak sulung belajar di Universiti Sains Islam , Nilai. Anak kedua belajar di New Zealand, anak ketiga di Program Foundation Universiti Islam Antarabangsa, anak keempat di MRSM Jasin dan anak bongsu di SM Sains Johor.

    Apabila tinggal berdua, memang kesunyian dirasakan. Jika dahulu sibuk nak hantar anak ke sekolah, ke kelas tuisyen atau membeli itu ini untuk mereka, kini saya dan isteri secara teorinya punya masa yang banyak. Nak ke masjid, menonton TV, buat kerja sekolah, beriadah, makan di luar atau hendak menjenguk bonda di Bagan senang dilakukan.

    Teringat zaman punya anak kecil - melayan seribu kerenah mereka. Kelima-lima anak saya lahir agak rapat, jadi kekadang memang tidak menang tangan. Ketika anak sulung saya berumur 10 tahun, dia mempunyai empat adik! Walaupun penat pada masa itu, segala-galanya dapat dilakukan dengan baik!

    Anak-anak saya dapat bersama ketika Hari Raya nanti.. Itupun, anak kedua saya masih berada di New Zealand.. Tak pa lah, dia akan balik Disember nanti!


No comments:

Post a Comment